Låt inte Fiber-Tony ta hand om ditt gamla köksbord

Träffat Universitetets studievägledare idag och blivit galet peppad inför att läsa en masterexamen inom folkhälsovetenskap (health and economics som jag nämnde igår). Att ekonomiskt kunna försvara kostrelaterade hälsofrämjande åtegärder, och samtidigt ha lösningarna till problemen med mig från min grund som dietist känns som nästa utmaning. Eller ja, den stora utmaningen blir egentligen att ta sig in på programmet eftersom de bara tar emot sju svenska studenter. Ska lägga ned hela min själ i ett antagningsbrev som får dem att vilja ge mig en examen innan jag ens börjat där (har en back-up plan att läsa kurserna fristående så det löser sig i alla fall). Jag vill jag vill jag vill. Kan man tjata på Högskoleverket?
  En annan sak. Jag bakade sönder mitt köksbord igår. Det är numera bevisat att kostfiber är farligt för gamla, lackade bord. Det har lite samma effekt som sandpapper.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0