Kost vid diabetes typ 1

Föreläsningen på förmiddagen om kost vid diabetes typ 1 var svår. Inte för att det är svårt att förstå utan för att det är svårt att ta till sig när man bara kan se det ur sin egen vinkel. Lättare för "normala" att ta till sig informationen. Jag satt mest och var arg på föreläsaren. Hon tappade mitt förtroende med sin åsikt att "välj de gröngula bananerna framför gula. Och välj helt bort de brunprickiga". Som alla som känner mig vet går jag jämt runt med helbruna bananer i väskan och hittills har jag överlevt fint på dem. Usch för gröngula bananer och slå ett slag för att anpassa insulinet till det man äter istället. 
  Brände 1100kr på apoteket också. Bara för att det är så kul att storhandla där.


Det närmaste en grön banan jag kommer...

L

Kommentarer
Postat av: Ankiepankies

jag är glad över att jag inte är diabetiker.

2010-05-25 @ 15:51:44
URL: http://ankiepankies.blogg.se/
Postat av: Smink

Jag har aldrig förstått att du ville äta de där bananerna ^^ Jag älskar de gröngula.. jag är en sucker for them.

Jag förstår att du stör dig!!!

2010-05-25 @ 15:57:20
Postat av: Louise

jag har ju inget val, mina bananer blir bruna så snart jag köpt dem...:P

2010-05-25 @ 18:36:26
URL: http://carter.blogg.se/
Postat av: faster Eva

Du har sååååå jäkla rätt Louise ,bananer är som de är och de förändras ju så kvickt .. men kanske inte din föreläsare vet det :) Men är man i verkligheten så är det ju såååå . Men en brun gul banan smakar ju gott och kan ge snabb energi eller hur ? Kram på dig /Faster

2010-05-25 @ 19:54:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0