Intressant

Föreläsning om metabola syndromet (igen) med betoning på stress idag, alltså hur yttre faktorer påverkar risken för metabola syndromet. Det jag reagerade på var forskning som visat att man kan se endotelförändringar(leder så småningom till hjärtinfarkt) i hjärtats kranskärl redan hos 14-åringar som är utsatta för någon slags stress. Hur fan ser då vi ut inuti undrar jag? Stress är ju lika självklart som att äta och sova. Som tur är finns det preventorer som kan väga upp stressorerna. Som att det är vår nu till exempel (inte en preventor på riktigt, nu hittade jag på).
  Jag tror mitt hjärta behöver plåster. 

P.S Jag har blivit en av dem. De där som har solglasögon så fort solen tittar fram. De jag klagade på för ett år sedan. Kallas att "acklimatisera" sig. D.S

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0