Fästmös

Satt och tittade på "Förnuft och känsla" med pappa och vi reagerade på ordet 'fästmös'. Säger man det högt för sig själv inser man hur konstigt det låter. Fästmös. Vad är det för något egentligen? (nej vi har inte alls satt in det i konstiga meningar och skrattat tills vi nästan kissat på oss) Förslag på ordförklaring till fästmös tack. 
  Annars är det bara väldigt kallt här. Snöar gör det också. Tog mig i kragen och satt på biblioteket och pluggade ett par timmar idag. Med Mickis förstås. Vi turades om med att säga "skitbok" och "jaha, men som att jag kommer ha användning av det". Sedan blev det träning och semletårta efter det. Precis vad dietisten rekommenderar.
  Semletårtan var egentligen till farfar (82 år och för tillfället med gipsad fot) men han hade inte tid att fika för han skulle iväg med en gubbkompis till skogen. Det är bra är det. Min 82-åriga gipsade farfar har mer liv än mig.

L


Kommentarer
Postat av: Smink

Det kommer en tid i alla människors liv.. då vi får våra liv tillbaks.. eller det är vad jag hoppas iallafall!! :)

2010-01-05 @ 23:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0