fikabesvikelse of the year

Här har man sett fram emot godaste kaffe-cheesecake'en ever i en hel vecka. Drog till och med på mig springskorna och tog en extra sväng i löpspåret idag trots att jag egentligen ville ha en rostat bröd+TV (gärna någon icke-krävande Astrid Lindgrenfilm) -morgon. Detta enbart för att med gott samvete kunna äta den ljuva kakan. Och dricka det galet goda kaffet från amazonas djungel...(typ). Klart som fan det bara finns lite torr äpplekaka kvar när vi kommer dit. Helvete. 
En smaklös smörgås med sallad på från pensionärsfiket mitt emot gjorde inte direkt dagen bättre. Besvikna och sockerberoende satt vi där, Rapunzel och jag, och undrade varför det inte finns ett enda vettigt café i den här staden. Kom på ett, vackert ställe vid en sjö, lite kristet men fint liksom.
Så klart det hade stängt för sommaren. Bara möglig mjukglass från Sibylla kvar att välja på. Vi lurade döden och åkte till ICA och köpte naturgodis till extrapris istället. F-you Vimmerby.

L


Kommentarer
Postat av: rapunzel

Min själ är såld - och jag hatar vimmerby. Vad gör du imorgon? Ska vi klättra ner från tornet via mitt hår?

2010-08-21 @ 02:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0