saker min pappa vill glömma

Pappa: X på jobbet hade Jesus på krysset på tröjan idag, med texten "så kan det gå snickarjävel" över. Jag kunde inte låta bli att fråga X om han inte visste vem hans farsa var. Han svarade "nej vadå? jag var inte så bra på sånt där". Jag sa "men du vet att det är han i vassen du har på tröjan eller?"
Mamma och jag: Hahahahahahaha! Jesus låg ju för fan inte i vassen. Det var Moses!
Pappa (surt): Äsch det spelar väl ingen roll...poängen var att hans pappa var snickare inte han. Så det så.
Jag: Fast han var ju snickare tills han började gå runt och hålla på. Man hade väl samma yrke som sina föräldrar på den tiden.
Mamma: Hahahahaha! Var det i vassen han lärde sig gå på vattnet då? Hahahaha!
Pappa: Nu håller ni tyst om det här.

Utöver den episoden då han fick lax i ögat och blev tillfälligt blind är detta det roligaste han har gjort.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0