När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.

Läste precis ett inlägg angående träning och vikter. Och som vanligt måste jag tycka annorlunda. Nog för att fysisk inaktivitet är riskfaktor för osteoporos senare i livet men att använda för tunga vikter ger väl ändå högre risk för benbrott(som osteoporos ju leder till)? De små silverhantlarna är mina vänner. Men kanske någon gång (om 40 år med tanke på att min träning går mer bakåt än framåt nu) att jag kommit så långt att det är dags för de tyngre mörkare vikterna. Då ska jag vifta med dem så att alla ser.

L


Kommentarer
Postat av: Marcus

Poängen är Louise att folk i allmänhet tränar mesigt när de kan ta i, tro mig jag lovar dig att du kan i vissa övningar ta de tyngre hantlarna eller minst knäböja/marklyfta 40kg utan silver hantlarna.

Du får dessutom mindre risk för benbrott resten av livet då du kommer ha starkare muskler och mer mineraliserade ben än om du bara tar små silver hantlar. Du är starkare än du tror, you go girl ;)



Vi får träna nån gång ihop ;) säkert öppet hus där du tränar eller på fysiken någon dag snart.

2010-04-09 @ 17:01:42
URL: http://dietistschober.wordpress.com/
Postat av: Louise

jag vet, jag vet. ska sluta mesa på gymmet :P men du får fan plocka upp mig från marken när jag fastnat under vikterna...

2010-04-10 @ 11:39:53
Postat av: NF

Fin blogg , Diggar den :)

KRAM

2010-04-10 @ 12:29:46
URL: http://nuurish.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack :)

2010-04-10 @ 14:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0