among wood anemones

När man flyttar hemifrån är det helt okej för ens syster att lägga beslag på bästa rummet (källarvåningen i detta fall) medan man själv förpassas till crap-rummet. Det rum där systern huserat och på något sätt intalat sig att klarblå väggar is the shit. Det har bara tagit 1,5 år för mig att tjata mig till en förändring. Nu var det gjort. Rummet ser ut som ett litet himmelrike med trägolv, krämfärgade väggar och vit murstock som bryter av fint. Det är harmoniskt. Vilket leder mig till poängen som är att jag vaknade klockan 10 idag. Lätt chockad över att jag sovit så länge. Men hur underbart som helst att äntligen vara utvilad.
  Promenad med hundarna och fika har hunnits med. Lite mindre studier lästa än vad jag planerat men det löser sig. Ikväll har syster 18-år fest och jag ska ge mig iväg på jakt efter de bästa hörselskydden. Är det bara jag som mår dåligt och får ångest av basljud? Det är hemskt.
  Nu ska vi äta risgrynsgröt.

 

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0