gör en systemåterställning (ja men en sådan gör jag ju varje dag)

Mobilen fixades lätt med en ny laddare som tur var. Mamma har rätt i att jag borde se till att få min fasta telefon installerad men som vanligt så är jag och allt tekniskt på varsin sida om jordklotet. Ja jag har mer problem. Datorn. Den nya. Den vägrar ladda batteriet (laddas inte ur, men inte heller upp) så jag frågade när jag var på Expert vad det kunde vara.
"Ingen aning men gör en systemåterställning så att allt försvinner så kanske det fungerar sedan. Annars får vi skicka iväg den." var svaret.
Så jag går hem och sparar allt arbete på USB (vill ju inte att 15 timmars kostberäkningar ska försvinna) och systemåterställer. Höll på att svimma av nervositet för att datorn inte skulle starta alls sedan. Jag vet ju fasen inte hur man systemåterställer. Resultatet blev i alla fall att det fortfarande inte fungerar att ladda batteriet, och att datorn är seg. Jag vill gråta.
Hur ska jag kunna slutföra den här kursen utan dator?? Har inte tid att skicka den en endaste meter. Experterna fattar inte det tyvärr. Imorgon ska jag dit igen och se om jag inte kan få dem att titta på det där istället. Eller varför inte ge mig en ny dator helt enkelt? Den är ju bara 1 månad gammal.
   I ren ilska slängde jag ned baddräkten och åkte till Valhallabadet och simmade 30 minuter (njöt bastu en stund efteråt också = heaven) men det hjälpte bara lite.



L


Kommentarer
Postat av: eva arvidsson

Godmorgon ;) Du ska inte ge dig när det gällerdatorn. Du ska ju absolut ha en ny eftersom den bara är en månad . Hota med att kontakta reklamationsnämnden .Det finns lagar som reglerar köp och vad som gäller . Det brukar ibland hjälpa att hota med detta . Kram

2009-09-18 @ 08:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0