Fröken bloggar igen

Vilken tur att fina människor påminner en om att börja blogga igen. Annars hade jag ju faktiskt haft tid att diska, organisera garderoben (var kommer alla dessa kläder ifrån och varför har jag skor till en hel armé?) skriva kostdagbok (fan nu kom jag på att jag glömt aktivitetsdagboken!) och föra in data i DietistXp. Vi körde igång direkt med denna fruktansvärda kostdagbok som får oss att ställa följande fråga på föreläsningen idag:

- Ska man ha med sig en våg till festen och väga varje chips man äter då eller???
Svar: Nej ni kan ju höfta lite, ni vet ju hur mycket det är i en påse,...
- Jaha, så då ska man äta en hel påse för att vara säker på att man inte "underrapporterar"?

Vi ska alltså dokumentera vad vi äter i exakt mängd samt vid vilket klockslag vi äter. Utöver detta ska även aktivitetsdagbok registreras. Jag har många 1'or och 2'or i min hittills, men det ska ändras imorgon (1'or = Liggande, 2'or = Sittande). Skaffade nämligen träningskort på SATS idag...känner mig duktig trots att jag inte varit där än. Vet dock inte vad jag ska gå på för pass. Men det ska ge många aktivitetspoäng i alla fall.
  Nu måste jag ta tag i mitt liv lite. 
  Jag har förövrigt ett löfte om att bara tvätta 1 gång per vecka den här terminen. Så slipper ni läsa om det varje dag.

L




Kommentarer
Postat av: Smink

Weiii ett inlägg ;P

2009-09-03 @ 19:52:40
Postat av: Denise

är du redan duktig och för in allt i dietist xp? gaaah

2009-09-03 @ 20:02:53
URL: http://icantaffordacow.cutcopypaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0