självinsikt

Ja nu var då hemma i Vimmerby igen. Trots regnet känns det bara bra. Kramat ihjäl katten och hundarna och beundrat mammas inköp från Skördefesten på Öland. Fick present, exklusiv citronhonung och liten söt trollslända gjord av fårull som ska hänga i fönstret.
  Måste berätta om när jag igår upptäckte vad höjden av självinsikt är.

Jag satt på spårvagnen mot Centralen (fick ta 6:an genom hela stan efter att ha väntat förgäves på 7:an) när en överviktig man i 40-års åldern kliver på och sätter sig bredvid en äldre dam. Efter några minuter sträcker mannen fram handen till damen och säger:
- Hej, jag är ett fyllo.
Damen ser lite besvärad ut men skakar hans hand och säger att hon heter Ingalill. Fyllot fortsätter:
- Det var verkligen snäll av dig Ingalill att jag får sitta bredvid dig.
De för ett litet samtal och plötsligt drar mannen fram en flaska Mintu ur innerfickan och frågar om det är okej att han dricker. Ingalill säger att det nog inte är så bra eftersom det är en allmän plats. Mannen ser bedrövat på henne och utbrister:
- Men jag är ju alkoholist!

Är inte det höjden av självinsikt?

L


Kommentarer
Postat av: Denise

usch, jag blev helt ledsen när jag läste det.

2009-10-22 @ 17:45:23
URL: http://icantaffordacow.cutcopypaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0