Med matvågen på Ica

Oj oj oj vad segt det var att komma upp ur sängen imorse. Senaste dagarna har jag vaknat runt 10-10.30 men nu skulle man plötsligt upp vid 07.30 igen. Usch, det är det här gråa vädrets fel att jag är så seg tror jag. Hur som helst blev jag klar till kl09 och gick då med Maria till Ica-Olskroken och stod där och glodde på innehållsförteckningar och vägde frukt, grönsaker och potatis som ett annat freak. Tur vi var där tidigt, bara vi och pensionärerna vid den tiden. Det var alltså en laboration om portionsstorlek vi gjorde för er som inte fattar vitsen med detta.
  Nu har jag skrivit text till redovisningen på onsdag (vår grupp har ett bra upplägg på vårat arbete, vi gör bildspel först och sen skriver vi text utifrån det...hmmm) och sitter nu och klurar över frågor till den grupp vi ska vara aktiv publik till. Det är inte lätt att försöka tänka ut hur de kommer tänka. Längtar till onsdag i varje fall för då ska jag åka hem till Vimmerby ett par dagar. Ska bli skönt.
  Hade tänkt ha vilodag idag efter pump i fredags, simning i lördags och pump igår, men det blir nog en sväng till simhallen trots allt under eftermiddagen.



En sån här gulligt skulle göra laborationerna lite roligare.

L

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0