Baking

Mhmm...jag vet inte riktigt vad som flög i mig men just nu står det två morot&mandel-bröd i ugnen. Enligt mamma är det ett jättegott bröd så jag tänkte att det vore intressant att se om även jag kan få till det (inte säkert trots att det är samma recept, har en förmåga att misslyckas med allt som heter hushållsarbete).
   Imorse vaknade jag halv åtta och insåg att "fan vi börjar kvart över åtta och inte kvart över nio". Skyndade som en idiot och åt frukost samtidigt som jag borstade tänderna...nästan. Väl framme i skolan så är det ingen där utom jag. Ringer runt lite och får veta att det finns ett speciellt schema för idag och att det där står kvart över nio som starttid. Åh vad roligt. Därför hann jag inte träna bodypump idag heller eftersom inget var packat när jag väl kom hem. Blev långpromenad istället. Det är verkligen fint ute nu trots att det är väldigt kallt.
  Idag bodde visst kontrollanterna på spårvagnen mellan korsvägen och chalmers. Blev kontrollerad både när jag åkte imorse och när jag åkte hem sedan. Tyckte synd om en liten tjej (kanske 10 år) som glömt att stämpla sitt kort och fick 1200kr i böter. Kunde de inte varit lite snälla, det är ju faktiskt fredag.


En promenad utan dig är inte en riktig promenad

L

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0