Han dog...många gånger.

I helgen sprang R Göteborgsvarvet väldigt snabbt. Vi var stolta som höns M och jag. Bästa platserna hade vi också, med egen vakt och allt. Sen fick jag åka utanför stan och ta en annan buss in igen för att hamna på rätt sida avspärrningarna. Det tog 40 minuter att ta sig hem. I vanliga fall tar det 5. 



Igår testade jag att tillaga det kycklingrecept som min grupp ska ha imorgon under matlagningskursen. Det var en hel kyckling som grillades i ugnen. Jag hade en stektermometer men var övertygad om att den ljög för mig och att jag skulle bli matförgiftat (det finns vissa bieffekter av den här utbildningen, som killen på SATS sa "går du dietistutbildningen? Då kan du inte äta mycket!"). Jag letade fibrillt efter rött kött och blod. I slutet såg det hela ut som en sprängd kyckling istället för en grillad. Han dog många gånger den kycklingen.



Jag är stressad som fan inför tentan av den här kursen. Usch. Försöker tänka att det är sommar sen. Äntligen ledigt. Imorgon är det i alla fall det sista momentet, vår matlagningskurs. Det är D's födelsedag också. Vi ska inte sjunga. Här är en tease om vad som väntar.



L

Kommentarer
Postat av: Denise

Åh herregud. Jag blir så jävla nyfiken och rörd på samma gång. Jag blir tårögd.

2009-05-18 @ 23:04:36
URL: http://icantaffordacow.cutcopypaste.se
Postat av: Anonym

Nu var det dålig uppdatering tycker jag :P

2009-05-24 @ 19:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0