Vatten orsakade "eld"

20 minuter in i föreläsningen idag började det plötsligt att tjuta högt i föreläsningssalen. För en sekund fick jag för mig att det var D's mobil. Det var brandlarmet. Ute i entrén hör man en monoton röst från osynliga högtalare: "Attention, there is a fire in the building. Please go to your [närest] exit". Det gjorde vi. Inte varje dag man får börja med att spana brandmän så det gjorde inte så mycket att vi höll på att frysa häcken av oss. Det visade sig att det var en högtryckstvätt som satt igång larmet. Lite komiskt.
  På väg hem på spårvagnen var M och jag inne i en djup diskussion om när mäns fötter blir äckliga. Alltså vid vilken storlek på skorna man blir äcklad. Vi blev avbrutna av att en man med de största skorna (på höjden) jag någonsin sett stiger på vagnen och sätter sig framför oss. Nej då vi skrattade inte. Vi satt fint och höll minen...vi fotade inte heller. Diskussionen fortsatte i en annan riktning; Vad har han i skorna egentligen? Är det en ny design av de här skorna som ska vara extra bra för förbränningen? Har han komplex för sin längd och vill komma upp några centimeter (ca 15)?
Insåg att det var synd om honom och att vi var elaka som skrattade, då drog han fram ett överdimensionerat förstoringsglas ur fickan och började lösa suduku...vi satt så där fint och höll minen igen.


Jämför med den "normala" (men i mina ögon stora) skon till vänster


Hoppas inte att han läser min blogg


L


Kommentarer
Postat av: Mirja

Snabb du var att skriva detta! :)

2009-03-20 @ 15:02:39
Postat av: Mirja

Nej vi skrattade inte...

2009-03-20 @ 15:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0