Brev från grannen

Jag älskar överraskningar som får mig att skratta. Idag låg detta brev i brevlådan;

Hej!
 
Jag vet att vi än inte tagit i hand,
sagt ett ord till varann eller korsat land
 
Ändå känns det här kul på något sätt
när jag skriver detta så ler jag brett
 
Jag avstår idag all romantik
sparar den till MIN underbart vackra vik
 
Förhoppningsvis är du kanske nöjd ändå
när du får ett rim i vardagen så grå
 
Nu ska jag snart tvätta
det är inte det minsta lätta
 
Folk snor tider hit och dit
alltid ska man gå på en nit
 
Men se till att hälsa din vän
Denise kommer ju sen
 
/409 (förlåt för musikvolym)

Jag är ju inte den som är den så jag knåpade snabbt ihop ett svar;

Hej,
 
Brev från grannen får dagen att skina,
du är alltså inte den enda att flina
 
Lyssnar till basen varje kväll,
men är tyst för du verkar snäll
 
Den får hjärtat att slå i otakt,
undrar om ni har en pakt?
(du och restaurangen)
 
Enligt fb och lappar är livet en fest,
för mycket fritid och ord är det mest
 
Sitt nu i tvättstugan och vakta din tid,
det måste man göra om man vill tvätta i frid
 
Kanske möts vi de kommande åren,
en fika på neutral mark i korridoren?
 
Musiken är egentligen ingen fara,
spela något bättre bara =P
 
/408

Denise ville se det på pränt så här är det. Hon vill ha en ny granne.

L


Kommentarer
Postat av: Denise

Åhå. Fika i korridoren. På filt eller på pallar.

Det vore ju grymt.

Te på golvet. Och kladdkaka.

2009-03-12 @ 14:12:24
URL: http://icantaffordacow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0