Too pretty for this city

Nej syftar inte till mig själv. Det ska mycket till i så fall med tanke på storleken på den här staden. Även om det känns litet här ibland också. Det är det jag gillar, att Göteborg är en stor stad som känns som en liten stad. Och alla är trevliga och goa. Fin dialekt har de med.
  Nu skulle jag ju chilla och blogga om semlor (alla råd är bra när man har panik). Semlor, ja det är väl semledagen imorgon (Olivers födelsedag, det har ni inte glömt hoppas jag?) fast de har sålt semlor sen innan jul. Varför är inte våffeldagen lika stor? Några teorier? Svårt att marknadsföra? Svårt att sälja på stan? Svårt att slå in i cellofan och ge bort? Som man gör med rosor på alla hjärtans dag alltså, inte med semlor...eller jag vet inte hur ni gör.
Det här var ett svårt ämne, får nästan mer panik nu. Har i alla fall haft 6h effektivplugg idag så jag borde inte panika. Ja jag ska sluta tjata om det nu. 
  I huset där jag bor har det kommit upp en lapp där man kan skriva önskemål till tvättstugan. Många bra idéer där; kylskåp till öl bland annat (många genier i det här huset kände jag när jag läste det) samt fungerande torktumlare. Jag håller med om torktumlaren. Börjar bli tröttsamt att hitta all sin tvätt utspridd i hela tvättrummet då torktumlaren av någon anledning öppnar luckan själv och kastar ut tvätten 2 minuter efter att man gått därifrån (inte så länge man är kvar där, jag har testat). De får gärna fixa min fläkt också, den fäller upp sig, ska man "fläkta" så måste man hålla ned luckan själv. Värdelöst. Har dock kommit på att man kan spärra den med en smörkniv. Kände mig lite som professor Baltasar där, men med 4000 i hyra borde man inte behöva ha fläkt med tillhörande smörkniv. Jaha nu har jag gnällt på det också.
  Något som är bra är att det är måndag och intensivpass vid 19. Jag ska snart få mat i magen så jag blir mindre gnällig, lasagne med spenat i. Nyttigt för folsyrastatusen men inte bra för kalciumupptaget det är oxalat i spenat. Gott är det i alla fall. Fast det är grön lasagne. Grön mat får man äta när man är singel och "livin' the dream". För er som inte fattar och inte har sett Björn Gustavsson dvd'n så skyll er själva.
  Nu känner jag mig lugn igen.

 

L

Kommentarer
Postat av: Denise

Björn löser allt.

Jag älskar björn.

2009-02-23 @ 16:50:16
URL: http://icantaffordacow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0