Läsa i sömnen

Nu har jag somnat tre(!) gånger under tiden jag läst om mineraler. Det är intressant men någonstans på vägen tappade jag intresset, drömde mig bort och somnade. Slöseri med viktig tid. Det är i och för sig det här också, att sitta vid datorn, men det hämmar känslan av att vara socialt inkompetent just nu. Att konferera med någon annan än sig själv en stund.
Tittade på kort (rensade bland kort) nyss och såg att han som konfererar och får baileys till sin pralin var med på flera bilder. De raderades snabbt. Tänk vad människor man frångar på bild som man egentligen inte vet vilka de är, sen följer de med en i ett album resten av livet. Kusligt. Undrar hur många album man själv är med i? Jag vet att min bak är med på en kompis alla kort från avslutningen i årkurs 6...gud vad hemskt. Kom på det nu. Fast jag har konstiga bilder på henne med...ett där hon ligger på en bänk och ska föreställa en död snövit samt ett där hon dansar med min hund iförd clownmössa och konstig min (ja jag vet vad mer som finns på mig). Those were the days. Tack gode god.
Det är inte lätt att gå från ett liv till ett annat, har konstaterat det idag. Ibland vet man inte vart man har varandra även om man tror att man vet. För mig är huvudsaken att vi har varandra, för er med förstår jag. Då är vi på på god väg helt enkelt.
Nu har jag suttit här för länge.



L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0