Kyckling med cashewnötter

Andra gången den här veckan jag ätit kinamat. Samma rätt båda gångerna och jag är lika proppmätt som jag var i måndags. Varför lär jag mig inte att känna efter när jag är mätt? Det är för gott helt enkelt. Det var pappas förslag att vi skulle beställa kinamat idag. Jag och mamma blev jätteglada för vi älskar sådan slags mat. Fast sen säger han att han inte vill ha det. Varför ger man ett sånt förslag om man ändå inte vill ha det? Hmm.
  Nu är en av vännerna i Oslo. Jag saknar henne redan massor. Vi skulle vara singlar i samma stad men det sket sig ganska rejält. Hur långt är det mellan Oslo och Göteborg? Jag tar båten. Vilket team vi kan bli sen allihopa. Har läkarstuderande, apotekarstuderande, sjuksköterskestuderande och en dietiststuderande(jag). Rent teoretiskt borde vi kunna öppna en egen klinik och bli rika. Får väl se om ett par år när vi är klara. Det kryper i min kropp nu efter att få flytta och börja plugga. Så kommer jag säkert inte säga om några månader men just nu vill jag det så mycket att det pirrar i hela kroppen på mig. Som när man är kär nästan. Fast det är jag inte.
  Systern frågade lite försynt om honom som jag träffat nu de senaste dagarna, hon undrade om det var något och jag sa "nej, vi bara träffas". Hon nickade och sa sedan att "ja det är ju kul att ha någon man kan sitta och snacka med". Jag brast ut i världens skratt och fortsatte skratta hela vägen till Rumskulla och hem igen. Hon är för söt. Det tog en stund innan hon fattade varför jag skrattade.
  Har beslutsångest om vilka skor jag ska ha ikväll. Har ett par röda, höga remsandaler som är väldigt snygga till resten av kläderna. Men jag vet att jag kommer få ont i fötterna av dem. Ska jag ignorera det, lida och vara snygg eller ska jag ta ett par sköna skor som inte är fula men ganska intetsägande?



L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0